tisdag 17 juni 2008

Inget att göra midsommarafton?


Tisdag kväll...

Bilen pajade på väg hem från jobbet. Det blir till att cykla imorgon, oavsett om det blir regn eller inte. Jag tar cykelvägen från Älmhult till Råshult. Med alla kringelkrokar blir det drygt 1,2 mil att cykla, men vad gör det när jag hör fågelkvitter och ser trädens gröna skiftningar på väg till jobbet. Och vilket lyxjobb sedan! Tänk dig själv; att få tillfälle att vara mycket utomhus, träffa många roliga och trevliga och nyfikna människor, arbeta med lövens sus istället för datorns brus i öronen. (Plus att jag har helt underbara människor som jag arbetar tillsammans med.)


Förra årets midsommarafton regnade bort i Råshult. Då hade vi kanske 4-5 gäster på hela dagen. Men det var mysigt ändå. Då är det som upplagt att elda lite i öppna spisen och värma sig. Årets midsommarafton kanske inte blir riktigt lika regnig. Så om du inte har något att göra, eller om du har för mycket att göra och bara blir trött på allt; kom upp till oss! Relaxa lite från midsommarstressen. Dagen är ändå ÅRETS LÄNGSTA DAG, så jag tror att du gott hinner med både lite lugn och ro ute hos oss, och sedan sillabordet bland myggen och knotten i trädgården där hemma!


Bifogar en bild på vattentunnan som står utanför Linnéstugan. Det var i våras det var så mycket vatten i den... (Bild tagen av min vän Ted Johansson, Örkelljunga.)
Vi ses väl på jobbet imorgon, Lisa?! (Hon jobbar alltid...!)
/Henrietta.

2 kommentarer:

Elin sa...

Tur att bilen pajar ibland Henrietta :)
Åh vad roligt att ni har startat en Råshultsblogg, blev helt till mig när jag såg detta! Gissa om jag ska hålla koll på alla uppdateringar..

Hoppas ni har det bra i den vackra sommaren, hörde nånstans att ni gjort om en hel del med kök och allt, låter hur bra som helst!

Många kramar till er alla från
Elin (som i år guidar folk i tokvackra Stenshuvuds nationalpark samt jobbar med examensarbete för fullt--- och saknar Råshult, såklart!)

WALLRIDE sa...

Nice Henrietta!
Grym bild! Hälsa fotografen!

Go midsommar!
Simon