tisdag 17 juni 2008

Gusto hjärta Råshults Pesto

Hjärtat klappar alltid lite varmare när jag tänker på livet på Råshult. Trädgårdarna och ängarna, människorna, djuren, det lugna tempot, hunden Pompe som är världens finaste hund, Lena & Micke. För att inte tala om efter-jobbet-badet i Såganässjön, ett stenkast bort. Mmmmm! Just nu hinner jag tyvärr inte jobba så mycket i Råshult, där jag annars fixar och donar i köket,.
Då är det tur att man kan gå till Gusto och dricka en stor kopp te och äta en smarrig macka med pesto från Råshult., Peston har jag och Lisa gjort på örter från Råshult, ekologiska solrosfrön, eko olivolja, permesanost, nässlor och annat gott från Råshult. Det är lyx att jobba med nyskördade örter och ekologiska råvaror för att skapa matkonst man själv längtar efter! Just nu är jag på väg till Gusto för att dricka den där klassiska koppen kaffe och inflamera min själ med lite vitaminer och smaker från Råshults jord,. -Ses där!
// Simon

Inga kommentarer: